Muzyka zespołu oparta jest na własnych kompozycjach, a także na tak zwanych „oryginals”, które zawierając wspólny „idiom” w sferze aranżacyjno-wykonawczej, tworząc jednolity klimatyczny program, gdzie elementy etniczne mieszają się z nowoczesnym bopem, momentami free, a wszystko oparte jest na groovowej pulsacji.
Wybitny trębacz Eddie Henderson swoją pierwszą lekcję na trąbce miał w wieku 9 lat u samego Luisa Armstronga. Jako nastolatek studiował trąbkę w San Francisco Conservatory of Music. Milesa Davisa, który będąc przyjacielem rodziny, zachwycony był brzmieniem jego trąbki i muzykalnością – wróżył mu karierę na scenie. I naturalne było, że Miles miał największy wpływ na jego muzyczną drogę. Sławę zdobył występując w sekstecie Herbiego Hancocka, potem intensywnie koncertował i nagrywał między innymi z Art. Blakey’s Jazz Messenger , Deuterem Gordonem, Royem Haynesem, Joe Hendersonem, Johnnym Griffinem i McCoy’em Tynerem.
Kirk Lightsey
jako jazzman zaczął pracować w połowie lat 50., akompaniując najczęściej wokalistom. W 1965 r. nagrywał z saksofonistą Sonnym Stittem, rozpoczął też współpracę z Chetem Bakerem (nagrali wspólnie pięć doskonałych albumów). Na początku lat 80. kariera Lightseya uległa znacznemu przyśpieszeniu, na cztery lata bowiem wszedł do zespołu Dextera Gordona (1979-83). Potem pracował z trębaczem Donem Cherrym, gitarzystą Jimmym Raineyem (1983) i błyskotliwymi tenorzystami Cliffordem Jordanem i Jamesem Moodym; nagrywał także i koncertował z chicagowską grupą The Leaders (trębacz Lester Bowie oraz saksofoniści Arthur Blythe i Chico Freeman).
Krzysztof Popek
to czołowy polski flecista jazzowy, od wielu lat niezmiennie zajmujący pierwsze miejsce w ankietach jazzowych miesięcznika „Jazz Forum”. Gra głównie na flecie altowym, a oprócz tego jest kompozytorem, aranżerem oraz inspirującym leaderem wielu swoich formacji. Najbardziej znacząca – Young Power, która zyskała sobie niezwykły rozgłos i popularność. W roku 1997, wraz ze swoim kwintetem, wystąpił w Bonn na uroczystości przystąpienia Polski do NATO. Najnowsze wydawnictwo – „Fresh Air Project” nagrał razem z legendarnym Georgem Cables oraz z Victorem Lewisem i Cameronem Brownem.
Cameron Brown
swoją muzyczną karierę rozpoczął w latach 60. nagrywając z Georgem Russellem i Donem Cherry. Brown występował w najważniejszych zespołach lat 60., 70., i 80., a szczególnie bliskie relacje łączyły go z mistrzami perkusji, takimi jak Art Blakey, Dannie Richmond, Philly Joe Jones, Edward Blackwell, Idris Muhammad i Joe Chambers. Cameron Brown nagrywał i występował także z takimi artystami, jak Joe Lovano, Sheila Jordan, Archie Shepp, Dave Ballou, Dewey Redman, Lou Donaldson, Marc Copland, Jim McNeely, Steve Slagle, George Cables i Joe Locke.
John Betsch
to amerykański perkusista, uczeń Maxa Roacha, współpracownik Archiego Sheppa i wielki towarzysz broni Steve’a Lacy’ego. Od lat związany jest jednak z polską sceną jazzową, a konkretnie – z Piotrem Wojtasikiem. Brzmiene Betscha zawsze charakteryzowano jako agresywne. Jego gra była zaczepna i niekonwencjonalna. Obecnie, nic się nie zmieniło. Nadal dzięki swoim swingowym próbom buduje napięcie i odpowiada za poszerzanie granic stylu free.
Eddie Henderson – trąbka, Kirk Lightsey – fortepian, Krzysztof Popek – flet, Cameron Brown – kontrabas, John Betsch – perkusja
Data:
czwartek, 30.05.2019, 20:00
Wykonawca / Organizator:
Eddie Henderson, Kirk Lightsey, Krzysztof Popek, Cameron Brown, John Betsch
Lokalizacja:
Klub Blue Note
ul. Kościuszki 79
61-891 Poznań
Bilety:
Cena od - 85 PLN
Cena do - 115 PLN